Novoroční předsevzetí

Každoročně si tisíce lidí dává novoroční předsevzetí – zhubnu, budu se více hýbat, budu jíst více ovoce a zeleniny, nebudu jíst tolik sladkého, budu chodit do schodů pěšky, přestanu pít alkohol atd. atd. a také, přestanu kouřit. Většina předsevzetí končí po pár dnech, v lepším případě po měsíci, v propadlišti dějin.

Proč tomu tak je?

Protože dát si předsevzetí je skvělé, příjemné a dělá se to! Ano, když si dáte předsevzetí, máte pocit, že pro sebe něco děláte, že prostě máte chuť na změnu. Chyba je však v tom, že takováto předsevzetí jsou jen málo promyšlené a jste na ně vlastně málo připraveni.

Každé předsevzetí je důležité dobře promyslet a připravit se na něj. Platí to všeobecně na všechny možné předsevzetí. Pokud to opravdu myslíte vážně, měli byste mít plán – systém, jak budete postupovat, být vždy připraveni na komplikace, které se mohou vyskytnout a mít také záložní plán. Když chcete hubnout, měli byste si připravit jídelníček, zjistit si cviky, které se doporučují a ne na poslední chvíli improvizovat a při hladu pak skončit ve fastfoodu.

Zrušit starý zvyk nebo vytvořit nový, není vždy tak jednoduché, jak se to může na první pohled zdát.

Předsevzetí „přestat kouřit“ je skvělé, vynikající a pokud se proto rozhodnete, držím vám palce.

Kouření je závislost a zvyk v jednom. Je to závislost na nikotinu (fyzická závislost) a také psychosociální závislost. Vysvětlení psychosociální závislosti naleznete v článku o závislostech. Při kouření vás provází i klasický zvyk, zapálit si, když například nemáte co dělat, dáte si kafé, nebo si sednete na toaletě. Ani o tom nepřemýšlíte a najednou máte v ruce cigaretu.

To všechno musíte překonat. Ideálně tak, abyste se netrápili a nemuseli myslet na, že chcete být nekuřák. Mnoho „nekuřáků“ se i po několika letech vrátilo opět ke svému zlozvyku. Důvod je jednoduchý, mysleli si, že pokud nekouří třeba půl roku, už jsou za vodou, už jim nic nehrozí, ale opak je pravdou. Pokud přestáváte kouřit pomocí silné vůle, je tam vždy nebezpečí, že se ke kouření znovu vrátíte, dokonce je to velmi pravděpodobné. Zeptejte se starších kuřáků, kolikrát přestávali kouřit, jak dlouho to vydrželi, jak se ke kouření znovu vrátili a proč?

Hlavní důvod opětovného kouření je, že jste dostatečně nepřeprogramovali své podvědomí. V podstatě jste zůstali kuřákem, který zrovna nekouří. Stačí pak nějaká krize nebo stresová situace, nebo naopak skvělá zábava, ideálně posílená alkoholem a najednou ani nevíte jak, a opět si kupujete v trafice cigarety.

Aby se vám toto nestalo a vy jste úspěšně přestali kouřit, vytvořil jsem online program „CHCI PŘESTAT KOUŘIT“, který vás provede touto nelehkou cestou. Z pohodlí domova můžete na sobě pracovat a dotáhnout svůj cíl do úspěšného konce. Pomocí psychoterapeutických technik a určitých aktivit ovlivníte své podvědomí a stanete se definitivním nekuřákem.

Dostanete pomyslnou mapu v podobě online programu, který vás každý den povede k cíli. Výhoda této cesty je, že je již vyšlapaná, nezkoušíte “tak něco” na vlastní pěst, neztrácíte se ve slepých uličkách a nevracíte se opět na začátek cesty. Zásluhy a bonusy z této cesty zůstávají jen vám.

Novoroční předsevzetí je skvělé, protože cokoliv pro sebe děláte je důležité a posunuje vás to dále. Pokud však zvolíte špatnou strategii, může vás to naopak potopit. Ztratíte sebevědomí, ztratíte víru ve své schopnosti, ztratíte motivaci na sobě pracovat.

Ať už zvolíte jakékoliv předsevzetí, dobře si promyslete postup.

Přeji vám, ať dosáhnete svého vytýčeného cíle!!!