Ještě než začnu přestat kouřit

Přestat kouřit lze a možná to není ani tak těžké ……, kecám …. těžké to je, ale když už opravdu přestanete kouřit a ohlédnete se zpět, připadá vám to jednoduché a řeknete si, PROBOHA. ….., to jsem mohl udělat daleko dříve.

Proč je to tak těžké?
Mnoho kuřáků, kteří se rozhodnou přestat kouřit, totiž často nevydrží a ke kouření se opět vrátí, někdy za 14 dní, za měsíc, za rok, ale dokonce někdy i za pět let. Možná i vy nebo vaši přátelé kuřáci, jste toho příkladem.
Je možné, že si říkáte, kdybyste přece nekouřili rok, tak už nemůžete znovu začít!!!
Pravda je taková, že pokud přestanete kouřit pomocí vůle, může se vám to stát a je to i pravděpodobné, že po nějaké době se ke kouření opět vrátíte. Důvod je takový, že v podvědomí, zůstáváte stále kuřákem, jen vůlí ovládáte to, že nekouříte. Podvědomí nelze tak lehce změnit.
Pokud se pak setkáte s nějakou krizí nebo nadměrným stresem, nebo se budete velmi dobře bavit a budete omámeni alkoholem, sáhnete po cigaretě a jste opět v začarovaném kruhu.

Jak to tedy udělat, abyste opravdu, definitivně přestali kouřit?

Rozhodnutí. Jako první byste měli udělat uvážené a promyšlené rozhodnutí. Měli byste si opravdu být jisti, že chcete přestat kouřit. Měla by to být jistota a ne “chci to zkusit”. Možná to cítíte sami, ale když něco chcete zkusit, tak vlastně až potom uvidíte, jestli to chcete opravdu. Ale vy si musíte být jisti, že to chcete!!!
Rozhodnutí by tedy mělo být silné, důrazné a plné energie, NE JEN takový pokus, to je k ničemu. Měli byste mít dostatečnou důvěru, že to dokážete.

Pokud jste si jisti, tak byste si svůj čin měli promyslet. Je blbost rozhodnout se přestat kouřit před nějakou větší párty, před zkouškami nebo před něčím důležitým. Na svůj cíl, byste se měli soustředit. Plně se soustředit a věnovat se jen jedné věci.
Pokud chcete k tomu zrovna začít hubnout nebo se učit cizí jazyky, není to dobré rozhodnutí. Alespoň měsíc se soustřeďte jen na jednu věc.
Pro rozhodnutí si najděte důvody, proč chcete přestat kouřit. Ty důvody by měly být dostatečně silné, abyste se nenechali zlákat kolegy kuřáky, anebo nenadálou situací.

Promyšlení. Svůj krok byste si měli pořádně promyslet. Když budete chtít chodit do posilovny nebo držet nějakou dietu, tak si zjistíte, kdy se posilovna otvírá, jaké tam jsou stroje na cvičení, seženete si cvičební dres, zjistíte, které potraviny jsou pro vás vhodné, nakoupíte si dopředu, abyste hlady pak neskončili ve fastfoodu a pořídíte si zdravou kuchařku. Tuto přípravu byste měli udělat i při odvykání kouření.
Vybrat si vhodný čas, kdy v nejbližších dnech nemáte oslavu, párty nebo něco velmi důležitého, na čem vám záleží; měli byste si natrénovat odpovědi pro kuřáky, kteří vám budou nabízet cigarety nebo vaše snažení budou shazovat; napsat si důvody, proč chcete přestat kouřit apod. Také si zajistit podporu, tzn. že můžete přestat kouřit ve dvou, vzájemná pomoc vás podpoří nebo svůj záměr sdělíte někomu blízkému, který vás bude slovně podporovat a bude vám fandit. Svůj plán pořádně promyslete, ale kvůli dokonalé verzi nezapomínejte na to nejdůležitější, že chcete přestat kouřit. Takže nepilujte plán promyšlení na úkor opravdové akce – přestat kouřit.
Naplánujte si činnosti na nejbližších pár dní, abyste se neocitli “ve slepé uličce”. Mějte plán, co dělat při čekání na zastávce, při činnosti, kdy jste dříve kouřili, při stresu apod. Snažte se nemít tzv. hluché místo, kde byste se nudili, čekali a neměli co dělat.

Pokračování příště ……..